ett duktigt och välskrivet inlägg

Ja, här sitter jag och är lite förvirrad. Eller, beslutsångest är nog mer rätt ord. Mitt huvud och min mage vill olika saker; jag är inte hungrig, dock säger mitt förnuft att jag borde vara det eftersom jag har ätit inte ens en liten pizza, sen halv nio i morse. Det är tretton timmar sen!

Anledningen är att jag har jobbat idag, för första gången denna sommaren till och med! Var faktiskt galet nervös imorse, trots att jag har jobbat där en hel sommar innan. Men när jag kom dit och kom igång visade det sig att jag inte hade tid med någon nervositet. Eftersom det var midsommardagen idag, och rätt så fint väder, så började människor droppa in tjugo i tolv i förmiddags för att äta pizza och dricka öl på Mamma Rosa i Borgholm där jag arbetar. Och eftersom jag inte tar några bord, så assisterar jag alla andra istället.

Ofta kom jag förfrågningar som: "Johanna, kan du hjälpa mig här med tallrikarna?", "Johanna, kan du fixa lite efterrätter?" eller "Johanna kan du torka upp det någon spydde på 50-stationen?".  Håhåjaja, jag var då aldrig arbetslös.

Men tro inte att jag klagar, för när jag på bussen hem räknade ut att jag nästan har tjänat tusen kronor bara idag, så kände jag att det var så värt det alltihop, varenda liten fläck på tröjan och att ha kladdiga fingrar typ, hela tiden.

Nåväl, nog med bloggelibloggande för ikväll. Nu ska jag ändå trotsa min mage och äta lite oboy innan jag går och lägger mig.

heyy

Kommentarer
Postat av: gun

u shall be rich galpal

2009-06-20 @ 23:53:29
Postat av: sarah-louise

u shall bjuda oss på pizza some day, siiiii?

2009-06-21 @ 12:22:58
Postat av: johanna

haha asså grejen är lulu, att jag kan bara bjuda mig själv på en pizza. så jag kan inte ens göra det. men jag kan plocka av era talrikar efteråt ;) hii

2009-06-21 @ 13:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0