Hårda bud i Mellerud

Nu är jag hemma från helgen i Dalsskog, och jag tänkte för en gångs skull gå igenom den ganska detaljerad, eftersom jag är för lat för att skriva dagbok, och jag inbillar mig att nån tycker det är roligt att läsa?

I alla fall. I fredags skippade jag franskan, gick istället ut och väntade på pappa och bilen. Tjugo över två började vi åka norrut, mot min farmors hemstad och där pappa har vuxit upp. På vägen upp körde jag förbi att sargat rådjur, inte roligt alls.
Vi bodde i en stugby ganska så ute i nowhere. Självklart fick jag flashbacks från The hills have Eyes och Creep, båda filmer med missbildade freaks som mördar folk och sen äter dom. Typ.
"Vi" är alltså jag, pappa och li. I två andra stugor bredvid oss bodde mina farbröder med deras damer så att säga. Den ena är ungdomlig och skämtsam och har alltid varit min favorit-farbror, och den andra är den frireligiöse som jag alltid skämtar om men som mamma har haft som favorit under åren. Jag tyckte alltid att han var så svår att prata med, men jag har ändrat uppfattning om båda mina pappas brorsor denna helgen tror jag.

I lördags förmiddag hängde jag i stugan och pluggade matte/tittade på Vänner. Resten gick över gatan och gjorde iordning lokalen där vi skulle vara på kvällen. Eller kväll och kväll,
det började ju klockan fyra. Och var slut åtta.

Innan dess hämtades farmor och faster Anita.
Min farmor är såhär: Nittiofem år. Vithårig. Skrockar mest hela tiden. Bröt lårbenshalsen men var uppe och gick typ en halvtimme efter operationen och ba: "hehe. Fast nu vill jag hem faktiskt." Dessutom är hon ganska hårdhänt när hon kramas. Men jag gillar henne faktiskt, hon är helt enkelt cool.

Vi åt mest hela tiden, bland annat smörgåstårta, gräddtårta, ost och kex, godis och frukt. Minst fyra klementiner hann jag klämma i mig.
Kvällen var småtrevlig. Småpratade med släktingar jag knappt mindes, släktingar jag mindes väl, släktingar jag inte gillar. Farmor vart nöjd, där hon satt med sina två systrar på varsin sida. Diabilds-visningen var party-höjaren och när den var slut gick de flesta.
Resten av kvällen: städning och Little Miss Sunshine.

När jag vaknade blev jag glad när jag fick en timme tillgodo. I be likin das vintertid.
Vi städade stugan och på vägen ut ur Mellerud besökte vi först pappas "Moster Karin" (HERREGUD säger jag bara. Vilket hus. Typ 85 år och har ett trevåningshus och en PARK till trädgård. Farmors släkt är sjukt uthålliga, typ ardenner fast människor.) och drack kaffe (läs: saft. Kan inte dricka svart kaffe än faktiskt). Sen ett kort stopp hos farmor och Anita där vi sa tack och adjö.

Jag körde största delen av vägen hem, det var roligt. Det är roligt att köra bil när man har FLOW. det hade jag.
Det var en trevlig helg, och imorgon börjar höstlovet på riktigt, och jag ska plugga största delen av tiden.
Och nästa helg är det ju ROOKIE. Hoppas peppen kommer snart, den lyser just nu med sin frånvaro...inte bra.

Jag tror detta är det längsta inlägget jag nånsin gjort. Känns som ett misstag, jag förstår helt om ingen läser det. Som jag sa: dagbok.
purssrsrrs och godnatt

Kommentarer
Postat av: sarah-louise

sv: från din blogg fick jag bilden...? HIHI ska vi åka till hansa ngn dag ellehhh?

2009-10-25 @ 22:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0