Tar tillbaka allt jag någonsin har sagt

Sitter och läser min gamla klasskompis blogg. Han är i USA som utbytesstudent ett år och nu bloggar därifrån utan å, ä och ö.

När vi gick i samma klass i sjuan brukade han sno mitt pennskrin hela tiden. Visst, kul i början, men efter ett tag blev jag förbannad och en dag drog jag honom i håret i ren frustration, jag ville ha tillbaka mitt jävla pennskrin! Då petade han mig i ögat, gjorde galet ont. Då började fighten på riktigt och efter ytterligare några "slag" såg vår SO-lärare oss och vi fick gå in i klassrummet för att "reda ut det här". Väl där inne i klassrummet började min lille klasskompis att gråta och från och med den dagen tyckte jag alltid att han var lite, lite mesigare. Lite mindre cool.

Tills idag. När jag läser om hur han vågar åka iväg till Wyoming ett år utan om veta att det kommer bli bra eller inte, tycker jag inte att han är det minsta töntig längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0