Bilen brinner

Har precis ätit mammas hembakade rostbröd. Ja. Min mamma kan sånt. KAN DIN DET?

Idag har jag varit lagom produktiv. Visserligen har jag nu en tresidig egengjord sammanfattning av cirka tjugo sidor i boken, men det tog sin lilla tid eftersom jag hela tiden var tvungen att kolla så inget nytt hände på facebook, tradera, kenzas blogg eller se ifall jag inte behöver någon ny musik till min mp3 och i så fall leta igenom spotify, spela in musik, döpa om allt på media player och sedan se till så att det faktiskt kom in i min lille spelare. Först då blev jag nöjd och då kunde jag återgå till att skriva igen. Så ni förstår att det tog en bra stund. Sedan var det planerat att ta en väldigt lång promenad i det ljusa vårvädret som har kommit just idag, tack vare att vi flyttade fram tiden sextio hela minuter. (Eller flyttade fram klockan. Eller hur man säger.) Men när jag äntligen kände mig mogen, alltså för en kvart sedan, ser jag att det inte bara är mörkt ute utan att det faktiskt också regnar. Och jag som ville inviga min nya vårjacka på en promenad runt Bergavik. Shiit också.
Nej, det blev till att öva glosor till imorgon och det är nog inte en så dålig idé eftersom det är engelskaläxorna just som jag brukar faila på, synd att det är så förbaskat tråkigt bara. Men när jag är klar här ska jag eventuellt våga mig ut på en snabbis-promenix, baraföratt, och sedan påbörja en lång nattning av mig själv en söndagskväll som denna. Det kan jag behöva.

Jag lyssnar på Florence Valentin nu. På Spring Ricco-albumet låter alla låtar typ likadant, vilket är tråkigt egentligen, men det är skönt när man tycker att en låt är väldigt bra för då blir alla låtar liksom lika bra. Det är som att lyssna på en låt om och om igen utan att bli trött på den. Och Love är snygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0