Första dagen

Hej.

Idag har jag fått blåsor på fötterna av mina elva centimeters-klackar. Tror Lovisa hade ganska ont också, hon började gråta i alla fall. (om det inte var så att jag nämnde New Moon eller Pocahontas, då börjar hon ju också. Lovisa är en väldigt känslig själ!)

STIMUN '10 har alltså satt igång. Det är vårt sjuttonde, artonde eller tjugonde rollspel. Alla säger lite olika och jag vet inte vem jag ska lita på. Vad jag vet är att det är mitt andra och att jag i år är vice ordförande istället för delegat och att jag sitter i Social Committee. Med Li. Det ska bli råligt.

Vi ordförande hade idag vårt intåg och det var jättebäst. Harry Potter-themelåten spelades och bestämmar-hatten (vet inte om den har ett namn, är inte så haj på Pottan) var med oss på scen i form av Lovisas avlagda häxhatt. Det var även andra intåg, dock bara av elever från Stagg. Shocking! Ehe.
Det ska bli roliga dagar nu framöver, men när jag ikväll kom på att jag inte har börjat på varken min resolution eller mitt öppningstal inför Rom, ELLER börjat plugga på franska-provet jag har på måndag gjorde sig ångesten påmind i min lilla magge.

Men som mitt nya motto är: det får bära eller brista.
Over and out, without a doubt.
Shout like a goat.
Boat.

Kommentarer
Postat av: FRIDA

haha jag älskade hela den där harry potter-grejen! sen är jag ju en fullhjärtad hp-nörd också, men jag tyckte det var grymt ;)

2010-03-10 @ 08:27:00
URL: http://freathe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0